سقف مردم با گام های بزرگ برای بهتر کردن زندگی مردم، پشتیبان قدرت مندی خواهد بود

اخبار خودرویی

خودروها

جیلیx7

کرمان موتور - جیلی


در شرایطی که عرضه مدل های سدان و هاچ بک جیلی امگرند با افت و خیزهای جدی همراه شده بود، واردکننده خودروهای جیلی به ایران تصمیم گرفت تا مدل کراس اور X7 را در مقام گران ترین خودرو چینی بازار، در ایران عرضه کند. با این وجود علی رغم مشخصات فنی نسبتا خوب، تجهیزات بیشترش نسبت به امگرند و همچنین شباهت های ظاهری این محصول با نسل های گذشته تویوتا RAV4، در نهایت این خودرو شانسی برای عرض اندام در بازار پیدا نکرد و تنها حدود یکسال پس از معرفی (2014) برای همیشه از فهرست خودروهای وارداتی حذف شد.


مشخصات فنی

  • محور محرکدیفرانسیل جلو
  • گیربکس6 دنده اتومات
  • پیشرانه4 سیلندر
  • حجم موتور2.4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت160 اسب بخار
  • گشتاور220 نیوتن متر
  • شتاب12 ثانیه
  • سرعت170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی10.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنهشاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسییکپارچه
  • نسل (کد اتاق)نسل اول
  • طول4541 میلی متر
  • عرض1833 میلی متر
  • ارتفاع1700 میلی متر
  • فاصله محوری2661 میلی متر
  • وزن1564 کیلوگرم
  • حجم باک60 لیتر
  • چرخ جلو225/65R17
  • چرخ عقب225/65R17

جیلی rv7

کرمان موتور - جیلی


امگرند هاچ بک یا همان RV-7، وقتی در مدل 2013 به ایران آمد، نه تنها در ظاهر نسبت به سایر هم کلاسان چینی اش سرتر بود بلکه به لحاظ ایمنی نیز یکی از معدود هاچ بک هایی محسوب می شد که ایربگ های جانبی و پرده ای را با هم داشت. وجود مواردی مانند چراغ های جلو و عقب جدید و تغییر لچکی شیشه عقب هرچند RV-7 را نسبت به مدل صندوقدارش متمایز می کرد اما چه در سطح تجهیزات و چه در کیفیت معمولی کابین، هیچ تفاوتی میان این دو برادر نیست. ترمزهای نه چندان قوی، کیفیت نامرغوب روکش ها و صندلی هایی که در طولانی مدت برای سرنشینانش مسله ساز می شود شاید تنها ایرادت متداولی باشند که می توان از این جیلی گرفت. RV-7 به رغم مشخصات و تجهیزات قابل قبولش و مشکلات فنی بسیار اندکش (نسبت به سایر چینی ها) متاسفانه قربانی استراتژی اشتباه واردکننده اش شد.


مشخصات فنی

  • محور محرکدیفرانسیل جلو
  • گیربکس6 دنده اتومات
  • پیشرانه4 سیلندر
  • حجم موتور1.8 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت137 اسب بخار
  • گشتاور172 نیوتن متر
  • شتاب14 ثانیه
  • سرعت180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی7.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنههاچ بک جمع و جور
  • نوع شاسییکپارچه
  • نسل (کد اتاق)نسل اول
  • طول4397 میلی متر
  • عرض1789 میلی متر
  • ارتفاع1470 میلی متر
  • فاصله محوری2650 میلی متر
  • وزن1296 کیلوگرم
  • حجم باک50 لیتر
  • چرخ جلو215/55R16
  • چرخ عقب215/55R16
  •  

جیلی امگرند 7

کرمان موتور - جیلی


تبلیغات وسیع و تاکید براستفاده از پلتفرم مشترک با مدل های قدیمی تویوتا کرولا، از جمله دلایل جلب نظر مشتریان نسبت به سری خودروهای جیلی امگرند در سال 2013 بود. فروش خوب مدل سدان (EC7 و امگرند 7) تنها حدود یکسال ادامه داشت و در سال 2014 به دلیل برخی مشکلات مدیریتی از سوی واردکننده اش، قیمت این خودرو در بازار دچار افت شد و نهایتاً واردات جیلی متوقف گشت. از این رو نمونه های دست دوم جیلی امگرند سدان، علی رغم مشخصات فنی قابل قبولش، با ضعف خدمات پس از فروش مواجه اند.


مشخصات فنی

  • محور محرکدیفرانسیل جلو
  • گیربکس6 دنده اتومات
  • پیشرانه4 سیلندر
  • حجم موتور1.8 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت137 اسب بخار
  • گشتاور172 نیوتن متر
  • شتاب14 ثانیه
  • سرعت180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی7.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنهسدان جمع و جور
  • نوع شاسییکپارچه
  • نسل (کد اتاق)نسل اول
  • طول4635 میلی متر
  • عرض1789 میلی متر
  • ارتفاع1470 میلی متر
  • فاصله محوری2650 میلی متر
  • وزن1310 کیلوگرم
  • حجم باک50 لیتر
  • چرخ جلو215/55R16
  • چرخ عقب215/55R16

جیلیgc6

صنعت خودرو آذربایجان - جیلی


در سال 96 میزان داخلی سازی GC6 حدود 25% درصد بود چراکه این داخلی سازی تنها صرف بخش هایی مانند رینگ و لاستیک، باتری و برخی قسمت های الکترونیکی خودرو شده بود. برای سال 97 نیز هم میزان داخلی سازی GC6 به عدد 30% رسید و هم نسخه جدیدی از آن به بازار آمد. خوشبختانه خودروسازان بم خیلی زود متوجه کمبودهای GC6 تیپ الیت شد و سرانجام در اسفندماه 96 نسخه فیس لیفت شده آن را با نام تیپ اکسلنت معرفی کرد. GC6 نیوفیس نسبت به الیت، یک سروگردن مدرن تر شده؛ هم در ظاهر، هم در تجهیزات و هم در بهبود جعبه دنده. GC6 نیوفیس در مدل 97 به بازار آمد و مهم ترین ویژگی فنی اش، داشتن جعبه دنده جدیدی است که جتکو ژاپن آن را ساخته. به لحاظ امکانات نیز اضافه شدن سانروف، دوربین عقب، دو رنگ شدن تریم داخلی و بزرگترشدن مانیتور کنسول، مهم ترین تفاوت تیپ اکسلنت با تیپ الیت است.


مشخصات فنی

  • محور محرکدیفرانسیل جلو
  • گیربکس4 دنده اتومات JATCO
  • پیشرانه4 سیلندر
  • حجم موتور1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت105 اسب بخار
  • گشتاور141 نیوتن متر
  • شتاب13.5 ثانیه
  • سرعت160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنهسدان جمع و جور
  • نوع شاسییکپارچه
  • نسل (کد اتاق)نسل اول - فیس لیفت
  • طول4342 میلی متر
  • عرض1692 میلی متر
  • ارتفاع1435 میلی متر
  • فاصله محوری2502 میلی متر
  • وزن1132 کیلوگرم
  • حجم باک45 لیتر
  • چرخ جلو185/60R15
  • چرخ عقب185/60R15

ام جی Gt

صنعت خودرو آذربایجان - ام جی


GT محصول سال 2014 است و قرار بود در 2015 مهمان خیابان های ایران شود اما این اتفاق چندین بار به تاخیر افتاد تا آنکه نهایتا اولین سری آن در اواخر پاییز 1395 و به عنوان مدل 2016 به ایران رسید. GT را هرچند می توان نسخه جمع وجورتر و ارزان تر ام جی 6 توصیف کرد اما واقعیت این است که آن را با پلتفرم هاچ بک MG5 ساخته اند و جالب تر اینکه خود این هاچ بک نیز با پلتفرم ام جی 350 شکل گرفته است. بنابراین باید گفت که GT در حکم جانشین 350 به ایران آمده است. هم اکنون نیز باوجود رقبایی مانند لنسر، النترا، کرولاو مزدا3، انتخاب این محصول از ام جی (به بهانه قیمت کمترش)، ریسکی سخت ولی جذاب برای مشتریان ایرانی است.


مشخصات فنی

  • محور محرکدیفرانسیل جلو
  • گیربکس6 دنده اتومات 2 حالته (اسپرت - برفی)
  • پیشرانه4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت127 اسب بخار
  • گشتاور210 نیوتن متر
  • شتاب9.8 ثانیه
  • سرعت200 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی7.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنهسدان جمع و جور
  • نوع شاسییکپارچه
  • نسل (کد اتاق)نسل اول
  • طول4612 میلی متر
  • عرض1804 میلی متر
  • ارتفاع1488 میلی متر
  • فاصله محوری2650 میلی متر
  • وزن1350 کیلوگرم
  • حجم باک55 لیتر
  • چرخ جلو205/55R16
  • چرخ عقب205/55R16

ام جیHs

صنعت خودرو آذربایجان - ام جی


با گرم شدن بازار خودروهای شاسی بلند در سال 2015، ام جی نیز مدل GS را به عنوان اولین کراس اورش، روانه بازار جهانی کرد و اتفاقا از اواخر همان سال بود که پای نخستین سری وارداتی آن به کشورمان باز شد. حتی قبل از آمدن GS به ایران، ام جی کارنامه قابل قبولی برای مشتریان ایرانی ارائه کرده بود. شاید نتوان او را یکی از درخشان ترین ها دانست ولی حقیقتاً آنچه ارائه داد شامل محصولاتی فاخر بود؛ اما در این میان بخت با تنها شاسی بلند این برند چینی انگلیسی الاصل چندان یار نبود. ام جی GS مدل خوبی بود که در زمان بدی وارد بازار شد! این کراس اور، درست در ایامی که دیگر چینی ها با قیمت هایی نازل و با شرایط فروش متنوع به دست مشتریان می رسیدند، ناگهان با گردنی افراشته اعلام حضور کرد. GS در قسمت طراحی نمره خوبی می گیرد ولی اشکال اصلی او اینجا بود که کمی در استفاده از متریال باکیفیت داخل کابین خساست به خرج داده است. از سوی دیگر، داشتن پیشرانه ای قدرتمند و جعبه دنده ای با پاسخ سریع، آن را به یکی از خاص ترین کراس اورهای ایران در سگمنت کامپکت ها تبدیل کرده است.


مشخصات فنی

  • محور محرکدو دیفرانسیل
  • گیربکس6 دنده اتومات دوکلاچه
  • پیشرانه4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت217 اسب بخار
  • گشتاور350 نیوتن متر
  • شتاب8.7 ثانیه
  • سرعت208 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی8.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنهشاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسییکپارچه
  • نسل (کد اتاق)نسل اول
  • طول4500 میلی متر
  • عرض1855 میلی متر
  • ارتفاع1675 میلی متر
  • فاصله محوری2650 میلی متر
  • وزن1642 کیلوگرم
  • حجم باک55 لیتر
  • چرخ جلو235/50R18
  • چرخ عقب235/50R18

ام جی 6

صنعت خودرو آذربایجان - ام جی


اولین فیس لیفت ام جی 6 در مدل 2015 به کشورمان رسید و با آمدنش، مشتریان ایرانی متوجه شدند که دیگر امکان سفارش تیپ مگنت (صندوقدار) این خودرو را ندارند. ام جی 6 نیوفیس، تغییراتی جزئی را در طراحی چراغ ها و سپرها تجربه کرده که اضافه شدن دی لایت، چراغ های زنون گردشی با چراغ شور و سقف پانوراما از مهم ترین ویژگی های جدید این خودروست. با توجه به عرضه نسل جدید آن در بازار چین، سال 2016 آخرین زمان عرضه ام جی 6 در بازار ایران بود. مشخصات فنی خوب به همراه تجهیزات مناسب، باعث استقبال مشتریان از این مدل شده طوری که در بازار دست دوم، افت قیمت کمتری در مقایسه با سایر مدل های ام جی دارد.


مشخصات فنی

  • محور محرکدیفرانسیل جلو
  • گیربکس6 دنده اتومات دوکلاچه
  • پیشرانه4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور1.8 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت160 اسب بخار
  • گشتاور215 نیوتن متر
  • شتاب9.9 ثانیه
  • سرعت205 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی7.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنهسدان فست بک جمع و جور
  • نوع شاسییکپارچه
  • نسل (کد اتاق)نسل اول - فیس لیفت
  • طول4653 میلی متر
  • عرض1827 میلی متر
  • ارتفاع1480 میلی متر
  • فاصله محوری2705 میلی متر
  • وزن1548 کیلوگرم
  • حجم باک62 لیتر
  • چرخ جلو215/50R17
  • چرخ عقب215/50R17

ام جی 550

صنعت خودرو آذربایجان - ام جی


پس از خریداری شرکت انگلیسی MG توسط گروه چینی SAIC، سدان متوسط 550 اولین محصولی بود که با اهداف صادراتی به بازار ایران راه یافت. این مدل، که از 2010 تا 2012 در کشورمان فروخته می شد، به نمادی از پیشرفت صنعت خودروسازی چین در نگاه مشتریان ایرانی مبدل شده بود و به لطف مشخصات فنی و کیفیت مناسبش، توانست نگاه های بسیاری را به سوی این برند جلب کند. در شرایط فعلی نیز نمونه های کارکرده 550 در زمره جذاب ترین خودروهای دست دوم بازار قرار می گیرند.


مشخصات فنی

  • محور محرکدیفرانسیل جلو
  • گیربکس5 دنده اتومات
  • پیشرانه4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور1.8 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت158 اسب بخار
  • گشتاور215 نیوتن متر
  • شتاب10.2 ثانیه
  • سرعت203 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی6.8 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنهسدان متوسط
  • نوع شاسییکپارچه
  • نسل (کد اتاق)نسل اول
  • طول4624 میلی متر
  • عرض1827 میلی متر
  • ارتفاع1480 میلی متر
  • فاصله محوری2705 میلی متر
  • وزن1450 کیلوگرم
  • حجم باک62 لیتر
  • چرخ جلو215/50R17
  • چرخ عقب215/50R17

ام جی 360

صنعت خودرو آذربایجان - ام جی


کم رنگ شدن حضور ام جی (که در سال 96 به اوجش رسید) آن هم بعد از شروع موفقیت آمیزش در ایران، هرچند با تعجب بسیاری از مشتریان ایرانی MG همراه بود اما بعدها مشخص شد که این برند، بدنبال تولید محصولاتش در ایران است. نخستین محصول مونتاژی ام جی، مدل 360 است که خط تولید آن به شرکت آذویکو رسیده؛ آذویکو با سرمایه گذاری مشترک 40 میلیون دلاری (در فاز اول) ایویکو و کمپانی SAIC چین، تاسیس شده و نخستین همکار ام . ام جی 360 را می توان جانشین ام جی 350 دانست که البته ابعادش، اندکی بزرگتر است. تولید 360 با جعبه دنده دستی و اتوماتیک از اواخر زمستان 95 آغاز شد و در تابستان 96 به تعداد محدودی بازار آمد. اواخر زمستان 96 نیز تولید نسخه توربوشارژ 360 آغاز شد که جعبه دنده بهتری نسبت به نسخه تنفس طبیعی 360 دارد. طراحی نسخه توربو هیچ تفاوتی با نسخه های معمولی 360 نداشته و حتی کابینش دست نخورده و تنها دکمه ESP به آن اضافه شده است.


مشخصات فنی

  • محور محرکدیفرانسیل جلو
  • گیربکس6 دنده اتومات با حالت زمستانی
  • پیشرانه4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت130 اسب بخار
  • گشتاور210 نیوتن متر
  • شتاب9.7 ثانیه
  • سرعت190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی6.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنهسدان جمع و جور
  • نوع شاسییکپارچه
  • نسل (کد اتاق)نسل اول
  • طول4579 میلی متر
  • عرض1804 میلی متر
  • ارتفاع1490 میلی متر
  • فاصله محوری2660 میلی متر
  • وزن1330 کیلوگرم
  • حجم باک55 لیتر
  • چرخ جلو205/55R16
  • چرخ عقب205/55R16

هن تنگ x7

عظیم خودرو - هن تنگ


پرچمدار هن تنگ در ایران، شاسی بلندی به اسم X7 است؛ خودرویی که امید بسیار دارد که بتواند با جک ها و چری های جدید حاضر در کشورمان، مقابله کند. X7 از سال 2016 به بازار چین معرفی شد و در واقع اولین محصولی بود که از خطوط تولید هن تنگ، بیرون آمد. برای این خودرو تنها 2 پیشرانه موجود است. نمونه 1.5 و 2 لیتری که البته هر دو توربوشارژر هستند. خوشبختانه X7 با قلب حجیم ترش به ایران آمده و جالب تر اینکه این قلب 2 لیتری، قبلا هم برای زوتی T600 استفاده شده بود. باید اعتراف کرد که کابین X7 در بین هم وطنانش یک استثنا به حساب می آید؛ فضایی بسیار شیک و مملو از آپشن. می توان پیش بینی کرد که آینده هن تنگ X7 از سوی عظیم خودرو و دامای X7 از سوی یاران خودرو اروند، تا حد زیادی شبیه به هم باشد.


مشخصات فنی

  • محور محرکدیفرانسیل جلو
  • گیربکس6 دنده اتومات دوکلاچه
  • پیشرانه4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت190 اسب بخار
  • گشتاور250 نیوتن&zwnjمتر
  • شتاب9.8 ثانیه
  • سرعت185 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی8.8 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنهکراس اور جمع و جور
  • نوع شاسییکپارچه
  • نسل (کد اتاق)نسل اول
  • طول4671 میلی متر
  • عرض1902 میلی متر
  • ارتفاع1697 میلی متر
  • فاصله محوری2810 میلی متر
  • وزن1685 کیلوگرم
  • حجم باک60 لیتر
  • چرخ جلو235/60R18
  • چرخ عقب235/60R18

هن تنگ x5

عظیم خودرو - هن تنگ


هن تنگ نخستین بار در سال 96 و توسط عظیم خودرو به عنوان سومین برند شرقی این شرکت، به بازار ایران معرفی شد. هن تنگ متولد 2013 است و خطوط تولیدش را در 2015 در چین به راه انداخت. هن تنگ زیرمجموعه همان شرکتی است که مالکیت برند زوتی را هم در اختیار دارد؛ از این رو بی دلیل نیست که این دو شرکت، از پلتفرم های مشترکی برای محصولاتشان استفاده می کنند. زمان عرضه X5 در بازار چین در قیاس با رونمایی در بازار ایران آنقدرها هم متفاوت نبود. X5 سال 2016 در نمایشگاه گوانگژو رونمایی شد و در 2017 به ایران رسید. البته عظیم خودرو مونتاژ CKD آن را در اواخر پاییز 97 در کارخانه بروجرد خود آغاز کرد. X5 از نظر فنی بسیار با مدل G60S از برند Dorcen شباهت دارد؛ مدلی و برندی گم نام که حتی در بازار بومی چین نیز چندان مشهور نیست. اگرچه چهره این خودرو مطابق با نمونه های روز دنیا طراحی شده اما از اصالت و ایمنی این خودرو اطلاعات دقیقی در دست نیست.


مشخصات فنی

  • محور محرکدیفرانسیل جلو
  • گیربکسCVT
  • پیشرانه4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت154 اسب بخار
  • گشتاور215 نیوتن متر
  • شتاب11 ثانیه
  • سرعت190 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی7.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنهشاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسییکپارچه
  • نسل (کد اتاق)نسل اول
  • طول4501 میلی متر
  • عرض1820 میلی متر
  • ارتفاع1648 میلی متر
  • فاصله محوری2600 میلی متر
  • وزن1498 کیلوگرم
  • حجم باک48 لیتر
  • چرخ جلو215/55R17
  • چرخ عقب215/55R17

النترا

کرمان موتور - هیوندا


سدان جمع وجور النترا، از موفق ترین خودروهای کره ای در بازار جهانی است. این مدل در بازار ایران نیز پرطرفدار است و به خصوص در نسل پنجمش، فروش قابل توجهی را در کشورمان تجربه کرد. تولید نسل جدید (ششم) النترا از سال 2015 و به عنوان مدل 2016 آغاز شد اما نخستین سری وارداتی آن با مدل 2017 به ایران آمد و البته بسیار خوش شانس بود چراکه در آن زمان، واردات مهم ترین رقیبش یعنی کرولا متوقف شده بود. النترای جدید به لطف کاپوت کشیده، جلوپنجره بزرگ شش ضلعی و چراغ های باریکش، ظاهر تهاجمی تری نسبت به قبل دارد و به نظر می رسد که هیوندای کابین آنرا هم با گوشه چشمی به کابین سوناتا LF طراحی کرده باشد. صرف نظر از آپشن های جدید النترا، مهم ترین تمایز فنی این خودرو با نسل پنجم آن را باید در حجیم تر شدن پیشرانه اش دانست که البته تاثیر چندانی در قدرت یا حتی مصرف سوخت خودرو نداشته است.


مشخصات فنی

  • محور محرکدیفرانسیل جلو
  • گیربکس6 دنده اتومات
  • پیشرانه4 سیلندر MPi
  • حجم موتور2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت153 اسب بخار
  • گشتاور195 نیوتن متر
  • شتاب9.6 ثانیه
  • سرعت205 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی7.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنهسدان جمع و جور
  • نوع شاسییکپارچه
  • نسل (کد اتاق)نسل ششم (AD)
  • طول4570 میلی متر
  • عرض1800 میلی متر
  • ارتفاع1435 میلی متر
  • فاصله محوری2700 میلی متر
  • وزن1331 کیلوگرم
  • حجم باک50 لیتر
  • چرخ جلو225/45R17
  • چرخ عقب225/45R17

پژو پارس lx

ایران خودرو - پژو


معرفی خودرو

پژو پارس ( پژو پرشیا ) ( سال ) &ndash Peugeot Pars ( Peugeot Persia ) فیس لیفتی از پژو 405 محسوب می شود که در سال 1379 توسط ایران خودرو طراحی، تولید و به بازار عرضه شده است. این خودرو ابتدا با نام سفیر ، سپس با نام پرشیا و در آخر با نام پارس در سبد محصولات ایران خودرو قرار گرفت. پژو پارس در تیپ های مختلف ال ایکس ، ای ال ایکس و سال تولید می شود و از محصولات پر فروش ایران خودرو به شمار می آید.


مشخصات فنی

  • 1645 cc
  • 1587 cc
  • بنزین سوز
  • بنزین سوز
  • 4
  • 4
  • 16
  • 16
  • خطی مستقیم
  • خطی شیبدار
  • موتور جلو
  • موتور جلو
  • انژکتوری تزریق مستقیم
  • انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • 70 لیتر لیتر
  • 70 لیتر لیتر
  • 114 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • 108 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
  • 155 نیوتون متر در 4500 دور در دقیقه
  • 142 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه
  • 67.5 اسب بخار بر لیتر
  • 67.5 اسب بخار به لیتر
  • امکانات رفاهی و آپشن ها

    • 1 عدد ، کیسه هوای راننده ( در برخی مدلها دارای 2 کیسه هوا )
    • 1 عدد ، کیسه هوای راننده
    • ABS دارای 4 کاناله به همراه EBD
    • ABS , EBD , EBA
    • سیستى ضد سرقت ، قفم مرکزی با ریموت رادیویی ، سیستم قطع سوخت خودکار ، سیستم کنترل بخار بنزین ، بازکن قفل درب صندوق عقب از داخل خودرو
    • دزدگیر هوشمند
    • قدرت کمکی هیدرولیکی
    • قدرت کمکی هیدرولیکی
    • 4 شاخه طراحی جدید
    • 4 شاخه طراحی جدید
    • سیستم تهویه مطبوع جدید با کنترل دستی
    • کنترل دستی
    • رادیو CD به همراه MP3 به همراه 4 بلند گو
    • رادیو CD به همراه MP3 به همراه 4 بلند گو
    • ساعت دیجیتال
    • ساعت دیجیتال
    • تنظیم دستی
    • تزئینات جدید بژ ، تنظیم برقی پشت صندلی ها دارای گرمکن صندلی راننده
    • محل دسترسی به صندق عقب
    • دارای 2 عدد پشت سری
    • جانبی برقی ، همرنگ بدنه ، دارای راهنما
    • جانبی برقی ، همرنگ بدنه ، دارای راهنما ، تاشونده خودکار
    • بالابر شیشه های جلو و عقب برقی
    • بالابر شیشه های جلو و عقب برقی ، دارای سامانه پاور ویندو ، شیشه سولار ضد اشعه ماوراء بنفش
    • چراغهای جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور ، مه شکن جلو
    • چراغهای جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور ، مه شکن جلو
    • چراغ مه شکن به همراه چراغ سوم ترمز
    • چراغ مه شکن به همراه چراغ سوم ترمز
    • سنسور دنده عقب به همراه سیستم گویا
    • سیستم سنسور دنده عقب

پژو پارسelx

ایران خودرو - پژو


معرفی خودرو

پژو پارس ( پژو پرشیا ) ( ای ال ایکس ) &ndash ( Peugeot Pars ( ELX ) ( Peugeot Persia  فیس لیفتی از پژو 405 محسوب می شود که در سال 1379 توسط ایران خودرو طراحی، تولید و به بازار عرضه شده است. این خودرو ابتدا با نام سفیر ، سپس با نام پرشیا و در آخر با نام پارس در سبد محصولات ایران خودرو قرار گرفت. پژو پارس در تیپ های مختلف ال ایکس ، ای ال ایکس و سال تولید می شود و از محصولات پر فروش ایران خودرو به شمار می آید.


مشخصات فنی

  • 1650 cc
  • 1761 cc
  • بنزین سوز
  • بنزین سوز
  • 4
  • 4
  • 16
  • 16
  • خطی مستقیم
  • خطی شیبدار
  • موتور جلو
  • موتور جلو
  • انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  • 66 لیتر
  • 70 لیتر لیتر
  • 150 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
  • 110 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
  • 215 نیوتن متر در (4800- 2200) دور در دقیقه
  • 155 نیوتون متر در 4250 دور در دقیقه
  • 90.9
  • 61.1 اسب بخار به لیتر
  • امکانات رفاهی و آپشن ها

    • راننده و سرنشین
    • 1 عدد ، کیسه هوای راننده
    • ABS , EBD , EBA
    • دزدگیر هوشمند
    • قدرت کمکی هیدرولیکی
    • 4 شاخه طراحی جدید
    • تنظیم اتوماتیک کانال تهویه برای سرنشینان عقب
    • کنترل دستی
    • سیستم صوتی جدید، MP3 با طراحی یکپارچه با رمز ضد سرقت، هندزفری موبایل و خروجی SUB Woofer بلندگوهای جلو و عقب، تیوتر، آنتن اکتیو
    • رادیو CD به همراه MP3 به همراه 4 بلند گو
    • نمایشگر دمای داخل و خارج خودرو
    • تنظیم برقی پشتی صندلی&rlmهای جلو، تنظیم اهرمی ارتفاع صندلی راننده، پشت سری صندلی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه،
    • تزئینات جدید بژ ، تنظیم برقی پشت صندلی ها
    • پشت سری صندلی عقب یکپارچه با صندلی، دسترسی به صندوق از داخل اتاق
    • دارای 2 عدد پشت سری
    • تنظیم آینه&rlmهای جانبی برقی و مجهز به گرمکن، آینه&rlmهای جانبی راهنمادار و تاشونده اتوماتیک، آینه چراغ دار روی آفتابگیر سمت شاگرد
    • جانبی برقی ، همرنگ بدنه ، دارای راهنما
    • شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب، شیشه&rlmهای بالابر برقی هوشمند (مجهز به آنتی ترپ و پاور ویندو) شیشه&rlmهای سولار(ضد اشعه مضرUV)
    • بالابر شیشه های جلو و عقب برقی
    • چراغ مه شکن، تنظیم زاویه نور چراغ های جلو از داخل اتاق
    • چراغهای جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور ، مه شکن جلو
    • چراغ مه شکن ، دارای چراغ های عقب ال ای دی
    • چراغ مه شکن به همراه چراغ سوم ترمز
    • سیستم سنسور دنده عقب

دنا اتوماتیک

ایران خودرو - دنا


هرآنچه باید از دنا اتوماتیک بدانید

دنا اتوماتیک نام محصول جدید شرکت ایران خودرو است که با توجه به صحبت های مدیران این شرکت به زودی راهی بازار خواهد شد. به نظر می رسد که مسئولان این شرکت قصد دارند با تولید خودروی دنا اتوماتیک بر تعداد اعضای خانوادهی دنا بیافزایند. با توجه به ادعاهای مطرح شده به نظر میرسد این خودروی سواری تا پایان امسال به بازار بیاید.به گزارش خودروتک، دنا اتوماتیک را نمی توان یک خودروی کاملا جدید نامید. چرا که اینخودرو در عمل همان خودروی دنا پلاس توربو است که به یک جعبه دنده ی خودکار مجهز شده است. موضوعی که مدیران شرکت ایران خودرو نیز بر آن صحه گذاشته اند و تجهیز خودروی دنا پلاس توربو به جعبه دنده ی خودکار را گامی در جهت کنار زدن رقبا توصیف کرده اند.بنابر ادعای مدیران این شرکت جعبه دنده ی خودکار این خودرو ساخت پانچ بلژیک است و هم اکنون مراحل تست فنی خود را پشت سر می گذارد. البته این صحبت ها چند ماه قبل و در زمانی مطرح شد که خبر از تحریم&zwnjهای جدید بر علیه ایران به گوش نمی رسید. حال باید منتظر ماند و دید که برنامه های تولید مدل خودکار خودروی دنا پلاس توربو به کجا خواهد انجامید.با تولید این محصول جدید تعداد اعضای خانواده ی دنا به عدد چهار افزایش خواهد یافت. مدتی پس از تولید خودروی دنا نسخه ی جدیدی از آن با پسوند پلاس به بازار آمد که از امکانات و قابلیت های بیشتری نسبت به مدل پایه بهره می برد. سپس نوبت به خودروی دنا پلاس توربو رسید تا با بهره بردن از همان امکانات موجود در خودروی دنا پلاس، تنها به یک موتور توربوشارژ مجهز شود. حال محصول جدید ایران خودرو یعنی مدل اتوماتیک دنا تمامی این موارد را با یک جعبه دنده ی خودکار در اختیار خریداران قرار خواهد داد.


مشخصات فنی

همان گونه که به آن اشاره شد مهمترین تفاوت موجود میان خودروی دنا اتوماتیک و خودروی دنا پلاس توربو در جعبه دنده ی خودکار و دستی آنها خلاصه می شود. بنابراین این دو خودرو در سایر بخش های فنی خود تفاوت ویژه ای با یکدیگر ندارند. در واقع مدل اتوماتیک خودروی دنا نیز مانند مدل توربوی دنده دستی آن از وجود یک موتور ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ مدل EF۷ TC بهره می برد. موتوری با بهره مندی از گنجایش ۱۶۵۰ سی سی که به خصلت توربو شارژ مجهز است. از همین رو توان خروجی موتور به کار رفته در مدل اتوماتیک خودروی دنا نسبت به نسخه های تنفس طبیعی این خودرو بسیار بهینه تر خواهد بود. وجود این موتور بهینه موجب شده است تا توان خروجی خودروی دنا اتوماتیک رقمی معادل ۱۵۰ اسب بخار با احتساب ۵۵۰۰ دور در دقیقه باشد. حداکثر گشتاور تولید شده توسط موتور این خودرو نیز رقمی برابر با ۲۱۵ نیوتن متر با احتساب ۲۲۰۰ تا ۴۸۰۰ دور در دقیقه است. این اعداد و ارقام مسما نسبت به خودروی دنا پلاس بیشتر است. به این دلیل که حداکثر توان خروجی خودروی دنا پلاس رقم ۱۱۳ اسب بخار بوده و حداکثر گشتاور خروجی آن نیز رقمی معادل ۱۱۵ اسب بخار با احتساب ۵۵۰۰ دور در دقیقه استاز همین رو می توان انتظار داشت که شتاب صفر تا صد مدل اتوماتیک خودروی دنا هم بهتر از شتاب خودروی دنا پلاس دنده دستی باشد. شتاب صفر تا صد خودروی دنا پلاس توربو هم اکنون حدود دو ثانیه بهتر از خودروی دنا پلاس بوده و انتظار می رود این اختلاف در مدل اتوماتیک این خودرو نیز مشاهده شود.


بسترن B30

بهمن خودرو - بسترن


B30 را باید جدی ترین و مهم ترین محصول FAW در ایران بدانیم چراکه برخلاف B50F، گروه بهمن با شرایط بهتری دست به عرضه آن در کشورمان زد. B30 محصول 2015 کشور چین است و از اوایل 1396 به خیابان های کشورمان رسید. برخی ها از روی نامش تصور می کنند که این خودرو ابعاد کوچک تری نسبت به B50F دارد درحالیکه اندکی بزرگ تر است و حتی فاصله محوری اش تنها چندین سانتی متر از B50F کمتر است. جالب تر اینکه حجم صندوقش حدود 30 لیتر بزرگ تر از B50F شده. بسترن B30 با پلتفرم ارتقایافته ای از فولکس واگن ساخته شده و حتی پیشرانه آن نیز تا مدت زمان زیادی تحت لیسانس آلمانی ها بود، ولی بعدها، فاو حق امتیازش را خریداری کرد.


مشخصات فنی

  • محور محرکدیفرانسیل جلو
  • گیربکس6 دنده اتومات با حالت اسپرت
  • پیشرانه4 سیلندر
  • حجم موتور1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت107 اسب بخار
  • گشتاور155 نیوتن متر
  • شتاب12.6 ثانیه
  • سرعت170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی6.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنهسدان جمع و جور
  • نوع شاسییکپارچه
  • نسل (کد اتاق)نسل اول
  • طول4625 میلی&zwnjمتر
  • عرض1790 میلی&zwnjمتر
  • ارتفاع1500 میلی&zwnjمتر
  • فاصله محوری2630 میلی&zwnjمتر
  • وزن1270 کیلوگرم
  • حجم باک50 لیتر
  • چرخ جلو205/60R16
  • چرخ عقب205/60R16

کاپرا 2

بهمن خودرو - کاپرا


شرکت بهمن موتور حدود 6 سال پیش در اقدامی مشخص و کارشناسی شده اقدام به ورود یک وانت پیکاپ دو دیفرانسیل خوش قامت در رنج قمیتی بدون رقابت نمود.از زمان تاکنون هم هنوز در رنج قیمتی کاپرا وانت پیکاپی عرضه نشده است و این خودرو تاکنون حاکم مطلق رنج قیمتی خود محسوب می گردد. البته ایران خودرو در اقدامی نا فرجام وانت پیکاپ فوتون در دو نسخه بنزینی و دیزلی را عرضه نمود که بدلیل قیمت بالا و عملکرد نامطلوب با رویکرد سرد بازار روبرو شد و محصولات دیگری هم نظیر وینگل بدلیل عرضه کم و خدمات نامطلوب هیچگاه نتوانست در بازار کاپرا تاثیر بگذارد.با تمام تفاسیر فوق در نهایت کاپرا توانست لقب پرفروش ترین وانت پیکاپ بازار را به خود اختصاص دهد. بهمن خودرو که از موفقیت خود راضی به نظر می رسید به سراغ شریک چینی خود رفت و نسخه فیس لیفت یا همان بروز رسانی شده کاپرا 2 را برای ورود به بازار مهیا کرد.از همین رو قصد داریم که این خودرورا بصورت کامل مورد تست و بررسی قرار دهیم و به تغییرات صورت گرفته در نسخه بروزرسانی شده بپردازیم. از آنجا که کاپرا 2 نسخه فیس لیفت شده کاپرا بوده با نگاه اول سریعا متوجه این مسئله خوهید شد که این خودرو تغییرات زیادی را تجربه نکرده است.از اندک تغییرات صورت گرفته به جلو پنجره جدید ،تغییر جزیی سپر جلو ،حذف گارد جلو و تغییر چیدمان لامپ های چراغ جلو و اضافه شدن هالوژن و دی لایت می توان اشاره کرد.همین تغییرات صورت گرفته باعث گردید که نمای جلو این خودرو حالت خنگی و قدیمی خود را با چهره ای جسور تر و در عین حال مدرن تعویض نماید. تغییرات ظاهری کاپرا2 همین جا تمام می شود و در نمای جانبی و نمای عقب خودرو انتنظار تغییری را نداشته باشید.یکی از نقاط ضعف کاپرای پیشین طراحی ضعیف و قدیمی فضای کابین بود. اما طراحان کاپرا 2 برای داخل این خودرو بروز شده سنگ تمام گذاشته اند ونمایی جدید ،مدرن وجوان پسند به کابین کاپرا 2 بخشیده اند.استفاده از تریم نفره و نمایشگر های آبی رنگ به تبعیت از محصولات هیوندای ،فرمان سپره مدرن اسپرت ،اضافه شدن اداوات تنظیم سیستم صوتی بر روی فرمان ،اتوماتیک شدن تهویه مطبوع ،استفاده از صفحه نمایشگر لمسی و افزوده شدن ساعت در قسمت میانی داشبورد از جملع تغییرات مهم کابین کاپرا 2 محسوب می شود.


مشخصات فنی

کمترین تغییر این خودرو در بخش فنی رخ داده است بطوریکه فقط فن مکانیکی این خودرو به الکتریکی تبدیل شده که همین تغییر کوچک باعث بازدهی مناسبی برای موتور این خودرو شده است.اما موتور این خودرو همان پیشرانه 2.4 لیتری با حداکثر توان 125 اسب بخار ساخت میتسوبیشی خواهد بود که برای انتقال قدرت با یک جعبه دنده 5 سرعته دستی جفت شده است. کاپرا 2 همانند نسخه پیشین خود به سیستم چهار چرخ متحرک یا همان دودیفراسنیل مجهز شده که عملیات انتقال به حالت های مختلف توسط یک سویچ الکتریکی تعبیه شده در کنسول میانی انجام خواهد شد.


مزدا 3 جدید

بهمن خودرو - مزدا


در سال 1389 مزدا 3 نسل قدیم (BK) جای خود را به نسل دوم (BL) از این سدان اسپرت ژاپنی در خطوط تولید گروه بهمن داد اما در پی وضع تحریم های صنعت خودرو، مونتاژ این مدل در سال 1392 متوقف شد و سری بعدی آن نیز از سال 1394 با تیراژ محدود به خط تولید بهمن بازگشت. این درحالی بود که در این سال ها، مزدا 3 در بازار جهانی به نسل سومش رفته بود! ولی با این وجود هنوز این ژاپنی نسبت به خودروهای وارداتی، همچنان قیمت مناسب و ارزش خرید خوبی دارد. مزدا 3 جدید در ابتدا در تیپ های 1، 2 و 3 تحویل می شد که عرضه همگی آنها در سالهای 91 و 92 متوقف شد. تولید تیپ 4 آن نیز از سال 1391 آغاز شد؛ این تیپ تنها در رینگ ها، سپر و مه شکن جدیدش با تیپ 3 متفاوت است. همچنین در فاصله سال های 92 و 93 مزدا 3 با پیشرانه 1.6 لیتری نیز به تعداد بسیار محدود به بازار آمد اما با بازخورد منفی مشتریان روبرو شد. مزدا 1.6 لیتری به لحاظ تجهیزات مشابه تیپ 1 بود اما جعبه دنده آنرا دستی کرده بودند، تنها 2 ایربگ داشت و تهویه اتومات، گرمکن صندلی و گرمکن آینه جانبی را هم نداشت. همچنین بهمن موتور از سال 97 به بعد، 3 آپشن سنسور عقب، دوربین عقب و مانیتور با نویگیشن را به تجهیزات تیپ 4 اضافه کرد.


مشخصات فنی

  • محور محرکدیفرانسیل جلو
  • گیربکس5 دنده اتومات
  • پیشرانه4 سیلندر
  • حجم موتور2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت147 اسب بخار
  • گشتاور187 نیوتن متر
  • شتاب10.6 ثانیه
  • سرعت204 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی7.6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنهسدان جمع و جور
  • نوع شاسییکپارچه
  • نسل (کد اتاق)نسل دوم (BL)
  • طول4580 میلی متر
  • عرض1755 میلی متر
  • ارتفاع1470 میلی متر
  • فاصله محوری2640 میلی متر
  • وزن1260 کیلوگرم
  • حجم باک55 لیتر
  • چرخ جلو205/55R16
  • چرخ عقب205/55R16
  • سایر ویژگی&zwnjهارینگ 5 شاخه دوبل

هاوال h9

بهمن خودرو - هاوال


هاوال در ایران سرنوشت عروس هزار داماد را دارد! اولین سری H9 با کمک دیار خودرو و در مدل 2016 به ایران آمد. سپس بدست عظیم خودرو افتاد اما موفقیتی نصیبش نشد. دست آخر هم گروه بهمن نقش مالک آن را ایفا کرد و توانس نسخه های فیس لیفت این غول چینی را در مدل 2018 به ایران بیاورد. به نظر می رسد بعد از H2، H9 دومین هاوال بهمنی هاست؛ خودرویی که خود را اصلاً در حد و اندازه های بقیه چینی ها نمی داند و قصد رقابت با کره ای ها و حتی ژاپنی ها را دارد. هاوال H9 که از طراحی ضعیفی رنج می برد، جسته و گریخته از روی مرسدس بنز GL و تویوتا پرادو کپی کاری هایی کرده است؛ اما در عین حال می توان این خودرو را با موجی از آپشن هایش شناسایی کرد. درباره فول بودن H9 همین بس که صندلی های جلویی آن ماساژور دارند! در بازدهی بالای پیشرانه H9 شکی نیست اما ایراد کار اینجاست که وزن خالصش (بدون احتساب مایعات آن) به بیش از 2.3 تن می رسد.


مشخصات فنی

  • محور محرکدو دیفرانسیل هوشمند 4 حالته با قفل الکترونیکی
  • گیربکس8 دنده اتومات
  • پیشرانه4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت241 اسب بخار
  • گشتاور350 نیوتن متر
  • شتاب10.8 ثانیه
  • سرعت180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی9.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنهشاسی بلند بزرگ
  • نوع شاسیمستقل
  • نسل (کد اتاق)نسل اول - فیس لیفت
  • طول4856 میلی متر
  • عرض1926 میلی متر
  • ارتفاع1900 میلی متر
  • فاصله محوری2800 میلی متر
  • وزن2357 کیلوگرم
  • حجم باک80 لیتر
  • چرخ جلو265/60R18
  • چرخ عقب265/60R18

هاوال h2

بهمن خودرو - هاوال


گریت وال، بزرگترین سازنده خودروهای شاسی بلند و پیکاپ در چین، از سال 2013 تصمیم گرفت تا همه خودروهای قدبلندش را تحت برند هاوال راهی بازار کند و H2 نیز نخستین محصولی بود که با این شیوه نام گذاری جدید، عرضه شد. البته این نکته را هم بگوییم که شاسی بلندهای لوکس تر و مدرن تر گریت وال، از سال 2016 تحت برند WEY فروخته می شوند. هاوال H2 محصول سال 2014 بازار چین است و نخستین بار در سال 94 و به دست عظیم خودرو به ایران آمد اما تنها چندین دستگاه از آن به فروش رفت. اما از زمستان 96 گروه بهمن، به عنوان تنها شرک ایرانی هاوال در ایران، خط تولید CKD این خودرو را راه اندازی کرد و اولین سری آن را در تابستان 97 به مشتریانش تحویل داد. در H2 صندلی ها (به خصوص صندلی راننده) اندکی بالاتر از حد استاندارد نصب شده و از این رو هم راننده دید بهتری داشته و هم اینکه سرنشینان دیگر حس نشستن در یک خودرو سواری (مانند برخی کراس اورهای کامکت ایران) را ندارند. توربوی H2 اندکی بالاتر از دورموتور 2000 فعال می شود و به همین دلیل نیز شروع حرکت آهسته تری نسبت به هایما S5 را در آن تجربه می کنید.


مشخصات فنی

  • محور محرکدیفرانسیل جلو
  • گیربکس6 دنده اتومات با حالت برفی
  • پیشرانه4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت141 اسب بخار
  • گشتاور202 نیوتن jمتر
  • شتاب11.9 ثانیه
  • سرعت185 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنهشاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسییکپارچه
  • نسل (کد اتاق)نسل اول
  • طول4335 میلی متر
  • عرض1814 میلی متر
  • ارتفاع1695 میلی متر
  • فاصله محوری2560 میلی متر
  • وزن1495 کیلوگرم
  • حجم باک55 لیتر
  • چرخ جلو235/55R18
  • چرخ عقب235/55R18

تمامی حقوق متعلق به سقف مردم میباشد